fredag 25 september 2009

Utmanad!


Ett litet avbrott i sybloggandet kan väl vara på sin plats! Fick en utmaning av min syster Annas Lycka, där jag ska avslöja 10 sanningar om mig själv. Här kommer de!

1. Jag är uppväxt på en bondgård och ÄLSKAR djur, till skillnad från syrran! Hihi!
2. Jag arbetar på ett psykosteam
3. Tillåter inte min sambo att tvätta – ja, är något pedantisk ibland!
4. Avskyr att laga mat och att baka – men äter gärna!!! :)
5. Har ett nästintill ”aspigt” minne! :)
6. Har fågelfobi, särskilt närgångna duvor på stan och äckliga kråkor
7. Kan i princip aldrig sova längre än till kl 9, även om jag ibland skulle vilja
8. Är hysteriskt rädd för kräksjuka
9. När jag blir pensionär vill jag arbeta som volontär med hemlösa
10. Är väldigt hemkär – ”borta bra, men hemma bäst”!

Sådär ja! Nu återstår det bara att skicka utmaningen vidare till 10 andra och det vill jag göra till: JuMel, Mitt liv och lite annat, Lilla barn, Doris&Assar, odandulky, MADEBYME, Pickelniga, Aleisa, Prinsessan Leia och Ett Tu Tre. Hoppas ni vill vara med!

9 kommentarer:

Annas Lycka sa...

Det där med ditt minne är ju klockrent!!! Brukar mest se ut som ett fån när du...- men det kommer du väl ihåg!!! Hemma??Kram

Aleisa Ribalta sa...

Visst jag är med på utmanningen!!!, är du med på min tävling? kram!

Doris_Assar sa...

Åh, kul att läsa om dig och tack för utmaningen - får se om jag vågar anta den!?! ;-) :-D
trevlig helg!

Aleisa Ribalta sa...

roligt att se att hon är din syrra, och tack för nu har jag gjord mina uppgifter, roligt var det!

od Andulky sa...

Vad roligt att läsa om dig, vi verkar vara ganska lika ;-)!!
Ska se om jag vågar anta den..
Ha en skön lördag!

JuMel sa...

Kul att läsa om dig! Nu har jag oxå lyckats plita ner 10 sanningar om mig själv...

LillaBarn sa...

Kul! Ska knåpa ihop lite svar ikväll!!!

Beata sa...

Kul att läsa lite om dig!

JuMel sa...

Hejsan! Trist att du har trassel med symaskinen och inte får nått sytt! Undrar själv hur det ska gå med sömnaden nu när jag börjar jobba på måndag. På dagis funkar iaf allt jätte bra och det känns ju skönt. Sköt om dig!/Mia