tisdag 22 september 2009

Äppel Päppel...


...i dubbel bemärkelse! Det här äppeltyget från Mjuka tyger var jag ju bara TVUNGEN att köpa (ja, eller hur?). Jodå, det blev både röda och limefärgade äpplen till tygsamlingen. Och nu äntligen har jag sytt mitt första plagg i det röda äppeltyget och det blev återigen ett set till lilla A. Har verkligen snöat in på att göra set just nu, men tycker det är väldigt praktiskt! :) Hade ett rött bomull/lycra tyg från MG Tyger hemma som matchade bra till äpplena. Kantade även halskanten med detta och ärmsluten fick äppeltygskanter. Bomull/lycran var dock inget kul alls att kanta med, den ville bara krulla sig hela tiden...Mönstren är de gamla vanliga: Sy og strik börnetöj, Ulla Welinder och tights från Ottobre 1 2009.

Så nu är garderoben ytterligare ett set rikare för lillan. Nu är det dags att sy lite till den stora lilla tjejen snart...har en del idéer på gång...Men, det får bli en annan dag!

9 kommentarer:

JuMel sa...

Vad fint det blev med de röda äpplena, det var ju dem jag oxå skulle ha:)Ska bli spännande att se vad du hittar på till din stora tjej, tycker det är svårt att hitta tyger som passar min... Hoppas ni blir av med era förkylningar snabbt! Min lilleman var iaf feberfri ikväll så jag hoppas det fortsätter så!

Heimlaga sa...

Ja, alltså, om du inte hade köpt det tyget skulle nog alla vara besvikna! Snyggt resultat också!
Kanske tur att ha ett bloggnamn som inte kräver att man köper vissa tyger, det kan ju bli dyrt...

Aleisa Ribalta sa...

Jo då, äppeltyg är fantastik, hela setet älskar jag, passar precis till dit namn på kläderna. MUMS

Malin sa...

Mössorna kom igår! Måste säga att jag är mer än nöjd!
Kommer läggaupp bilder när barnen hardem på sig senare på bloggen, så kika gärna in och se resultatet =)
Tusen tack och jag lovar att jag kommer tillbaka =)

Syserine sa...

Vad fint med äppelkanten i ärmsluten!

SiriR sa...

Stilig sett! Og eplestoffet er jo helt herlig:)

GlamiNa sa...

Jättefint! Och det är så bra med set =)

LillaBarn sa...

Jättefint set! Riktigt höstigt, får mig att tänka på äppelträden vi brukade ha när jag var liten, och all fallfrukt som skulle plockas upp innan fåglarna hackade sönder dem...

Ett Tu Tre sa...

Visst är det praktiskt med set - och så är det snyggt också! De röda äpplena är så snygga, men jag vet vad du menar med att jerseyn är svårsydd, och viscose är än värre tycker jag. Man får helt enkelt sakta ner farten på maskinerna och framförallt nåla betydligt tätare än vanligt.