fredag 4 september 2009

Gröna husvagnar!


Idag har jag haft ledig dag från jobbet och efter att ha städat och fejat hela huset passade jag på att sy en liten tunika till lilla A i det gröna husvagnstyget från JNY Design. När jag fick detta gröna husvagnstyg var jag lite tveksam...tyckte att färgen var lite skarp, inte riktigt den gröna färg jag hade förväntat mig...har länge funderat på vad jag skulle göra med det. Hör väl till saken att jag tycker färgen är något "grabbig" och jag har ju två töser själv, men till slut kom jag på att göra en lite mer "tjejig" modell, tunika, och vips så tyckte jag jättemycket om tyget!!! :) Blev supernöjd med den och sömnaden bara flöt på utan minsta krångel! Nåja, nu behövs något att matcha med också...kanske ett par svarta puffbrallor i velour eller gröna tights...eller varför inte både och??? Det får bli nästa projekt...

Mönster: Omgjort tröjmönster i strl 86/92 från boken Sy og strik börnetöj av Ulla Welinder.

Tyg: Grönt husvagnstyg från JNY Design. Svart mudd från Hilco köpt hos Tygpyssling.

På plussidan: Att jag ändrade uppfattning om tyget/färgen och nu gillar det riktigt mycket!

På minussidan: Vet faktiskt inte... :)

14 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Jättefin tunika! Håller med dig om det gröna, jag har inte satt saxen i mitt än trots att jag har en kille. Det är nog färgen jag måste vänja mig vid och kanske sy upp ett plagg för att se hur det ser ut.

Aleisa Ribalta sa...

jag tycker om en färgen, superkul tröja/tunika, älskar unisex kläder, och är inte så kär i rosa till mina tjejer.

Heimlaga sa...

Alldeles lagom tjejtuff!

Pernilla sa...

Jag tycker samma om tyget mitt ligger orört. Men nu när jag ser din fina tunikan så ändrar jag mig!! Kanske måste sy något av det nu då =)

SiriR sa...

Syns også den ble kjempefin!
Høres deilig ut med en dag hjemme:)

Lilla NovaK sa...

Vilken underbar tunika! Jag har också beställt detta tyget så jag hoppas att det väntar på mig i brevlådan när jag kommer hem på måndag!

Hannelt sa...

Så tøff tunika!

od Andulky sa...

Superfin!!

Luslisa pysslar sa...

Hej
Kul att du hittat till min blogg och tack för kommentaren. Vilka fina saker du gör och vilket fint tyg denna tröja är sydd i. Tycker det är svårt att hitta fina tyger som inte är jätte dyra, jag gillar ju retrotyger men de är så populärt nu så det gäller att vara snabb. / Luslisa

LillaBarn sa...

Jag tycker den blev jättefin. Jag tycker nog inte färgen är för grabbig, fast det är ju svårt att få en uppfattning från ett foto i och för sig. Fin iallafall!!!

Ett Tu Tre sa...

Ja vissa tyger måste få mogna lite sen vet man vad de ska vara till. Jag tycker tunikan blev snygg. själv köpte jag inget husvagnstyg, och inte har jag beställt något denna omgång heller, men känner mig lite osäker i mitt val, Jaja det går fler tåg, eller skulle man säga husvagnar?!

JuMel sa...

Vad mycket fina höstkläder du sytt sedan sist! Nu är det nog hög tid för mig att sätta igång med höst garderober oxå märker jag. Vi kom hem igår och nu är det verkligen höst på riktigt! Ser att du haft dagis inskolning, nästa vecka är det vår tur. Hoppas, hoppas vi slipper ledsna miner!!!

Kalunji040 sa...

Perfekt höst tröja. Jätte fin.

Doris_Assar sa...

Svarar här med:
Trikå-Eva brukade sälja rätt mycket trikå på tradera. Nu var det dock längesen jag såg några auktioner från henne. Tror inte hon har någon hemsida, och tror kanske inte hon kallar sig "trikå-eva" heller, har bara sett det namnet på flera ställen ;-)