lördag 3 oktober 2009

Trögt...


...har det gått med sömnaden i det här huset på sistone! Min symaskin har krånglat, jag har varit sjuk (eller är fortfarande), det har varit sååååå mycket på jobbet, föräldramöte på skolan och gud vet allt den här veckan. Vad irriterad jag blir på symaskiner som krånglar...det riktigt kokade om mig härom kväll och till slut sa min sambo till mig; "Gå och lägg dig så fixar jag det här". Och som genom ett trolleri så fungerade maskinen dagen efter! TACK! Så i morse fick jag äntligen klart den här beställda tröjan! En del av beställningen är således klar, en tröja till ska det bli, dock. Den är sydd i det härliga tyget med apor och lejon från JNY Design, designat av Johanna Ahlard. Brun muddväv i ärmslut och halskant. Mönstret är från favvoboken Sy og Strik, Ulla Welinder. Hoppas den ska passa bra på lille N!

Tillägg: Ser att bilden ser väldigt konstig ut...kanske kamerans tur att börja krångla nu?! :)

11 kommentarer:

JuMel sa...

Skönt att maskinen är i ordning igen!Krånglande maskiner är det värsta jag vet! Här krånglar diskmaskinen så det är nog bara att köpa en ny, hur kul är det?! Fin tröja du sytt, har själv precis klippt ut en likadan fast i det gula tyget. Får väl se när den blir klar nu när jag ska tillbka till arbetslivet igen?! Ha det bra!/Mia

Aleisa Ribalta sa...

uff, maskiner ska vara snälla, så tråkigt att ibland är de som småbusiga trollen, man får ha lite tålamod, och en bra service, hehe. barnen kan man inte skicka till servicen men maskinen kan man. tröjan är hur gullig som helst, så resultaten av krångleri var succé. kram!

Beata sa...

Sällan blir man så irriterad som när symaskinen krånglar mitt i ett projekt.

Syserine sa...

Maskinkrångel,det är till att börja gråta av! Snyggt med breda muddar i ärmsluten!

Doris_Assar sa...

Skönt att maskinen är igång igen! Känner igen det där ;-) När jag sitter och sprättar och är på dåligt humör så brukar min sambo fråga om han inte ska ta över istället :-D ;-)

LillaBarn sa...

Fin tröja! Känner igen det där med maskiner som krånglar... Fast här rör det sig om både symaskiner, vattenkokare och strykjärn... Håhåjaja.

Anna, Tvillingtand sa...

Så fin tröja! Hoppas sömnaden flyter på bättre nu =)

Helena sa...

Vad bra att sambon fick ordning på symaskinen! Fin tröja!

Fia sa...

Jättefin tröja- och vad skönt att sambon kunde fixa maskinen. Här är det jag som får meka med dem, om det behövs.

Känner så väl igen det där med tid!! Önskar dygnet var längre och jobbet tog mindre tid...

Madele sa...

Tjusig tröja! :-)
Här har vi en krånglande maskin till, den vägrar sy elastiska sömmar... hur trist som helst :-( Maken är inte ett dugg sugen på att titta till den tycker det är bättre att jag går och lägger mig än att sitter uppe och syr. Han har ju rätt men det är kul!

Krya på dig och hoppas maskinen håller sig "snäll" nu!

Hälsar Madeleine

Ett Tu Tre sa...

snygg tröja och jag känner så väl igen det där med trögfheten och höstens förkylningar.
Och nu har jag äntligen svarat på din utmaning på min blogg.