onsdag 15 april 2009

Jag är så glad!!!


Idag fick jag ett brev med ett mössmönster i från snälla Madelene, Made by me. Mönstret har hon knåpat ihop själv och det är verkligen superbra! Jag kastade mig genast över det och letade fram en randig trikå i orange och rött som jag haft liggande i gömmorna ett tag. Madelene hade också skrivit utförligt hur jag skulle sy ihop mössan och det gick väldigt smidigt! Tycker själv att mössan blev kanonbra och den passade lilla E perfekt! Tack snälla gulliga Madelene! Underbart med så snälla och goa sybloggarvänner!

13 kommentarer:

Madelene sa...

He he! Ja min lilla beskrivning ja! :0) Va roligt att höra att du förstod den :0) Mössan ser ju bra ut i alla fall, så något lyckades jag väl förklara i alla fall ;0) Din mössa e ju finare än mina med ;0) Har precis det där tyget jag med :0) Men inte att jag tänkt på att sy mössa avd et inte! :0)Suuuuuper snygg mössa!

od Andulky sa...

Underbar! Blir så sugen att sätta mig och sy en jag också, eftersom supersnälla Madelene skickade ett till mig också, men jag måste jobba ikväll :-(. Får jag tid över imorgon blir det det första jag gör :-)

Madelene sa...

He he! börjar känna mig som supersnälla super sara :0) Ni vet hon som polar med stål henrik ;0)(barnprogram)

Helena sa...

Fin mössa! Ser ut att vara ett superbra mössmönster.

Annas Lycka sa...

Jag som tänkte: Nu har den jobbiga männskan vunnit igen!!!! hahahaha skönt att det bara var en mössa.....Hälsar den inte alltför avunda syrran med kärlek.

Doris_Assar sa...

Vad bra det blev! :-)

SiriR sa...

Ja den lua ser deilig ut i fine vårlige striper.

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Jag fick också mönstert och jag tycker det e superbra. Sitter perfekt på :)Din mössa blev jättehärlig i de fina färgerna

Lilla NovaK sa...

Håller med dig om att det blev ett jättefint reslutat! Det där mössmönstret skulle jag också vilja lägga vantarna på... =) Vilket härligt tygval du gjort också!

Heilt spesiell sa...

Så snilt gjort!! Veldig fin lue!!

Petronella sa...

Vad fin mössan blev! Det här mönstret verkar mycket bättre än det som jag tipsade om i baby cool.
Jag har försökt knåpa ihop en liknande mössmodell till mig själv (det roliga är att det är väldigt likt tyget på denna, obloggad än så länge) och den blev ok men inte perfekt.
Det jag tycker är svårast är att veta vad omkretsen ska vara till olika åldrar/storlekar.
Jakten på det perfekta mönstret fortsätter...

Mojebarn sa...

Jättefin mössa i härliga färger.
Mönstret verkar ju jättebra. Och bra mössmönster är svårt att få tag i har jag märkt :-).

Doris_Assar sa...

Hej! Jag har en liten syrelaterad utmaning till dig i min blogg. Bara om du vill förstås :-)