söndag 4 januari 2009

Stickade vantar!


Idag var det 10,9 minusgrader när jag vaknade! Burr! Vi har ingen snö här, men frosten ligger som ett glittrande puder på marken. Jättevackert! Så jag tänkte att nu måste jag nog sticka klart ett par vantar som jag lovade min lillasyster i julklapp, men som jag tyvärr ej hann få färdigt! De är i blått Eskimo 100% ullgarn från Garnstudio, Drops design. Mönstret har jag använt förut och det är ett av mina favoriter! Väldigt enkelt och snabbstickat! Man stickar fram och tillbaka på stickorna, på st nr 8, och vantarna sys sedan ihop i sidan. Mönstret är hämtat från Garnstudio.com där det finns massor av jättefina mönster man kan skriva ut. Där finns också en stickskola om man skulle behöva lite hjälp! Nu ska vantarna bara packas in i ett paket och skickas till min kära lillasyster i Stockholm där jag hoppas att de ska värma henne i vinter!

1 kommentar:

Ingela la la sa...

Vilka härliga kläder du syr!

Hälsningar Ingela