söndag 11 januari 2009

Prickig tunika!


Väldigt mjuk och gosig blev den här tunikan till lilla E i strl 134. Lite stor, men hon växer ju! Den underbart mjuka prickiga velouren i gult kommer från Kameleont design och är inköpt hos Mjuka tyger. Ärmar i mörkbrun velour från Hilco köpt hos Nea Nobelle. Helt underbara att sy i! Brun muddväv från Hilco i halsringningen, som jag för övrigt inte blev helt nöjd med. Men, efter att ha sprättat och gjort om hela halskantsproceduren en gång så låter jag den vara nu! Egentligen är ju prickarna svarta på den gula velouren, men jag tyckte att det blev för mycket "geting" över det :) att ha svart velour till så jag provade med den mörkbruna Hilcovelouren och då såg prickarna nästan mörkbruna ut. Så jag körde på det istället och det blev en lite "mjukare" framtoning, tycker jag. Mönstret är från Ottobre nr 6 2007.

2 kommentarer:

Naíma´s sa...

Såååååååå fin tunika!! Jag är väldigt svag för prickigt.

Lilla NovaK sa...

Så fin den blev!!