söndag 18 januari 2009

Igelkottsklänning!


En liten klänning/tunika till lilla A, om än för stor just nu, men hon växer väl i den! Det supersöta turkosa tyget med bruna igelkottar är köpt hos Mjuka Tyger och är designat av Kameleont Design. Väldigt mjukt och stretchigt tyg som jag tror kommer bli en favorit hos barnen! Ärmarna är i brun interlock från Hilco, köpt hos Tygpyssling. Brun muddväv i ärmslut och halskant från samma ställe. Mönstret är ur min favoritbok: Sy og Strik börnetöj av Ulla Welinder!

12 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Förstår om den blir favorit, den är ju superfin! Verkligen härligt tyg, det skulle min lilla tjej gilla, hon ÄLSKAR blått!

LinSar sa...

Va fin.
Har inte testat tygerna därifrån än.Borde kanske göra det;) Jag har ju varit inne på sidan och kikat ialla fall

Annas Lycka sa...

Härlig den är!!! Anna

Unknown sa...

Ojojoj, vad du är duktig på att sy, helt otroligt fina saker.
Kram

Gulligan sa...

Superfin!!!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Superfin!! =D

Kram

prickig design sa...

vilken fin!!

Anonym sa...

Gud, så mycket fint du har sytt sedan jag var här sist! :-)

Anonym sa...

Jättefin tunika och ett härligt tyg.

Anonym sa...

Så snyggt det blev med helbruna ärmar. Gillar den enkla modellen också, så användbart både till vardags och fest, med byxor, tajts eller sttrumpbyxor.

LilleBus sa...

Ååå vilken söt klänning, urgulligt tyg och modell oxå!

MADELEINE sa...

Åh, himla söt klänning!!