måndag 23 maj 2011

Present...

...som syddes för ett bra tag sedan. Min lillasyster har fått en liten son och då är det ju givet att sy lite bebiskläder! :) Det blev en omlottbody och ett par puffbrallor. Mönstren kommer från Ottobre, men jag justerade lite på bodyn. Istället för att sy i knytband inuti så sydde jag samma knäppning som på utsidan. Tyckte själv, när mina var små bebisar, att det bara blev jobbigt med dessa snören att knyta och som ofta gick upp av sig själva.


Det är roligt att sy bebiskläder och även om just bodies inte är min favorit att sy med alla kantning, så går det bättre och bättre ju fler jag gör. Övning ger färdighet! Önskar jag hade en bandkantare....

5 kommentarer:

JuMel sa...

Så fint litet set! Visst är det mycket jobb med att sy bodies?! Måste erkänna att jag helst avstår från att sy just det men nog är det extra kul att få ge bort något eget sytt och något som inte sitter på varenda bebis. Hoppa allt är bra med er! Kram Mia

Åsa Tidqvist sa...

superfint set!

Heimlaga sa...

Jag är heller inte så förtjust i att sy bodies, och nu har mina barn passerat det stadiet.Men du verkar ju få till kantbanden jättesnyggt utan bandkantare!Underbara tyger och färger var det också!

Livet med portisar sa...

Vilket fint set, jätte mysigt tyg :) Jag har gett dig en award men jag visste inte riktigt hur man skickar den till andra bloggare så om du vill så kan du gå in på min blogg och kopiera den därifrån :)

Anonym sa...

Ja det är superfint! Han har inte växt i den riktigt ännu men snart så ! :)
Kram från Erika och Charlie