söndag 15 maj 2011

Det blev som det blev...



...när det inte blev som det skulle! Skulle sy en tunika med puffärmar till lilla A och valde ett mönster på en t-shirt ur ett Ottobre-nr som jag ritade om till tunika. När jag väl klippt ut tyget tyckte jag att halsringningen såg lite stor ut, men kantade den ändå med muddväv och hoppades på det bästa. Provade den sedan på lilla A och den var hur stor som helst! Jösses, vilken urringning! Var måttligt glad då det fina tyget från Znok inte längre finns att beställa och jag absolut inte ville kassera hela tunikan p g a detta. För övrigt så bara älskar jag dessa rådjur! De är helt underbara!


Nåväl, funderade lite och klippte sedan bort muddväven. Istället sydde jag smock i halsringningen också, precis som i ärmsluten och vips så passade den utmärkt! Puh! Det gäller att vara påhittig! Ibland har Ottobre så knasiga mönster, tycker jag. Ofta stora och vida. Men, som sagt, man får vara flexibel och hitta alternativa lösningar så fixar sig det mesta!

10 kommentarer:

Heimlaga sa...

Snygg räddning!

Krumitott sa...

Visst är det skönt när det blir något bra av något "dåligt"! :)
O tyget är ju gränslöst fint! Hur har jag kunnat missa det?! Typiskt att det inte går att få tag på längre.

Singh sa...

Jättefin klänning. SEr ut som en singoalla med isydd ärm :-)

JuMel sa...

Snygg räddning! Så irriterande dock när saker och ting inte blir som man tänkt sig.

Ahlard sa...

Superfin klänning, och snygg lösning, kanske till det bättre? Fattar inte alls hur du gör ditt "smock" men snyggt är det:)

Le Petit sa...

Det blev jättesnyggt med smockresår och rullfåll! Ja tyget är ju verkligen gulligt, synd att man inte hunnit beställa något av det.

Hanna Engkvist sa...

Ja, Ottobres mönster är toppen men ofta breda och urringade. :/ Men slutresultatet blev ju toppen, man kan inte ana att det skulle varit på något annat sätt!

Fangoria sa...

Ja jösses snygg räddning, klänningen blev jättefin!!

Tosing sa...

Så fin klänning!!!

Hawk and Weasel sa...

Snyggt gjort. De är verkligen tokfina de små rådjuren, förstår att du ville vara rädd om dem!