söndag 8 februari 2009

Stjärnor, stjärnor, stjärnor...


Efter att ha varit förkyld ett par dagar och inte ens orkat tänka på att sy så piggnade jag plötsligt till i eftermiddag och genast föll lusten in att sy igen! Det blev en raglantunika till lilla E i lila Hilcovelour från Nea Nobelle och ärmar i orange velour med lila stjärnor på, köpt på Skroten i Kinna. Orange muddväv i halskanten från Mjuka tyger. Gjorde också en stjärnapplikation mitt fram av samma tyg som i ärmarna. Till applikationen har jag använt min kära applikationsfot, Vliesofix och Totally stable. Superenkelt att sy appliaktioner med dessa hjälpmedel!

12 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Va fint det blev :-)

Naíma´s sa...

Åh så fin!! Underbart tyg.

Anonym sa...

Jättefin tunika. Härlig velour.

Annas Lycka sa...

Jamen hörrö här vart det stjärnklart!!!!!!!!!!!!!!! Hahaha

Helena sa...

Tröjan är jättefin och applikationen har du fått dit hur snyggt som helst!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Så SNYGG!!! =)

*Ny Tävling Hos Mig Igen =)*

Kram

Anja Allvin sa...

Skönt att vara frisk igen :-) Mycket fint!!!!!

Lilla NovaK sa...

Vilken härlig tunika! Och å fint stjärntyget var! Jag har beställt liknande stjärnvelour från Mjuka Tyger, i alla färgerna, längtar tills de kommer! =)

Anonym sa...

Jag gör gärna hjärtan. Hör av dig bara.

Heilt spesiell sa...

Så utrolig kul!!!

Anna-Snoddas sa...

Jättesnygg! Härliga färger! :)

Strömming sa...

Vilken härlig tunika!