lördag 24 januari 2009

Stjärnset!


Efter att ha sytt beställningen på ett par brallor i svart velour med turkos stjärnapplikation, ville beställaren ha en matchande tröja också! Så då blev det den här! Samma tyger som byxorna: velour i svart och turkost från Mjuka Tyger samt muddväv från Hilco, Tygpyssling. Stjärnapplikation mitt på framtill gör att tröjan får det "lilla extra"! Det är sååååå kul att sy applikationer! Jag har införskaffat mig en särskild applikationspressarfot till min symaskin och med den blev det faktiskt mycket lättare att få till det. För övrigt så har jag använt mig av både Vliesofix och Totally Stable till applikationen, som jag inhämtat info om hos Kokalal - Blomma åker vagn. Såg henne använda detta på Symässan i Kista i höstas och det verkade väldigt smidigt - och det är det! Så nu är det bara att packa ner tröjan och skicka iväg den till beställaren och hoppas att hon och lillkillen blir nöjda!

10 kommentarer:

Dr. Gill sa...

Kjempestilig sett! Fine applikasjoner!

Doris_Assar sa...

Wow vad fint, så snyggt med applikation både på byxor och tröja! :-)

Lilla NovaK sa...

Ingen tvekan om att de kommer att bli nöjda! Innan jag läste texten satt jag och beundrade hur fint du fått till applicationen, det syns när det är välgjort! Jättefint!!

od Andulky sa...

Jättesnygga applikationer!

Anna-Snoddas sa...

Jättefint! Snyggt med stjärnor! :)

LinSar sa...

Mycket snyggt

Ulrika - foto - Jonasson sa...

ÅHHHHHH vad SNYGGT!! Herregud vad snygg lilleman kommer att bli =D

1000 o åter 1000 tack!! Bilder kommer hos mig oxå då han har hela setet på sig =)

O du, nu är det tävlingsdax hos tant igen!!

KRAM

Anonym sa...

Oj vilka fina barnkläder du gör!!! Så duktig du är=)

MADELEINE sa...

Det är ju sååå snyggt med stjärnor ;-)

Heilt spesiell sa...

Helt fantastisk nydelig fin!!Jeg gir meg over!!