onsdag 19 november 2008

Trassel, trassel!

Åååååhhhhh, ibland krånglar allt! Dumma symaskin...den bara trasslar till det för mig. Känns som om jag har suttit hela kvällen och bara sprättat. Urtrist! Försökte sy en velourklänning med halsringningen kantad med muddväv, men när jag ska sy med tvillingnål på min vanliga gamla symaskin så vill det sig inte alls. Först blev det bara trassel på avigsidan. Sedan "hoppar nålen" över att sy så det blir stora glapp i sömmen på rätsidan. Ska jag lämna in det gamla tröskverket på service kanske? Jag vet inte...den verkar göra lite som den vill...och inte som jag vill... Hoppas att morgondagen blir en roligare sydag! :)

2 kommentarer:

Lilla Gryn sa...

Åh, jag vet precis hur det är med en tvillingsöm som inte blir som man tänkt. Jag hade det likadant, men sen lämnade jag in min maskin på service och fick tillbaka en maskin som syr tvillingsöm utan problem. Så kanske kan det vara värt att lämna in den. Du sparar kanske en massa tid och energi.

Äppel Päppel sa...

Ja, det är nog dags att göra det nu!