tisdag 27 september 2011

Dinosaurier på väg...

...att skickas till nya ägare! Min lilla A är riktigt avundsjuk och vill absolut att mamma ska sy en dinosaurietröja till henne också! Och jag förstår henne! Tyget är jättefint och mjukt och skönt så jag får nog se till att göra det, tror jag! :) En tunika i stl 98/104 efter mönster från Sy og strik. Tyget är köpt hos Znok design, men vad jag vet finns det inte att köpa längre. :(  Det blev också en tröja i stl 86 med axelknäppning. Har inte gjort någon sådan förut så det var kul att testa. Fick också göra kantbandet från andra sidan mot vad jag är van vid, d v s så att det blir tre lager istället för fyra, annars hade det blivit för tjockt för tryckknapparna tror jag. Har bara gjort det någon enstaka gång förut och då blev jag inte helt nöjd, men det blev jag faktiskt den här gången! :) Sydde med tvillingnål, 2,5 mm, längs kantbandet. Mönstret till tröjan är från Ottobre nr 4 2006.

Nu är det bara att packa dem och skicka iväg dem och hoppas att de passar bra och blir till belåtenhet! :)

6 kommentarer:

JuMel sa...

Så fina, förstår att lilla A också vill ha nått snyggt i det tyget. Önskar själv att jag hade köpt mer av det men har vi tur kanske Znok trycker upp mer...

Sally sa...

Vilket superfint tyg! Synd att det inte säljs längre, vi går hoppas att det kommer igen i framtiden. Snyggt med orange kantband

Katja sa...

De ser jättefina ut, ska bli kul att se dem live :) barnen kommer bli så fina!

Hannelt sa...

Heftige dinosaurer! Skjønner godt at flere ville ha det :)

Katja sa...

De är verkligen jättefina, tackar! Hojtar till när livebilder finns i bloggen så att du kan se dem på :).

Annwes sa...

Så mykje fint du syr!