söndag 29 augusti 2010

Höstmys!


Nu känns det verkligen att det är höst. Var på kräftskiva igår kväll och satt ute hela kvällen. Vid midnatt så var det bara 10!!! grader ute. Burr! Så nu är det dags att ta på mössan!
Har sytt en mössa till lilla A i det fina bruna stjärntyget i interlock från Mjuka tyger. Så mysigt tyg, tycker jag. Ett par höstiga bruna velourbrallor med cerise stjärna överlämnades häromdagen till en av fröknarna på lilla A:s dagis. Velouren kommer också den från Mjuka tyger.
Tycker faktiskt att det är väldigt mysigt att sy just höstkläder. Det ger en myskänsla och man vill göra gosiga kläder som värmer. Myspys! :)

3 kommentarer:

JuMel sa...

Fina kläder! Jo, nu börjar det bli kallt:( Här var det bara 3 grader vid elva igår kväll... Brr!!!

Miiaoo sa...

Jättefint! Både byxa och mössa! Å jag är jättesugen på det fina stjärntyget men har inte råd med ens en meter tråd just nu.. Suck..
Jag får njuta av andras bilder istället.. =o))

Aleisa Ribalta sa...

åh, vad söt, och vilka fina mössor jag har fått i brevlådan, supersöta, och flickorna ääääälskar, de tog på sig direkt! TACK snälla du! jag lag bud som en galen på tradera till kameleont design häromvecka och fick aldrig vinna, hihihihi, denna tyg precis är jag helt kär i, så du var på rätt spår! Gud vad de är fina! LIvebilder kommer imorgon, när de ska på dagis, tack igen!