söndag 3 januari 2010

Gott nytt år!


Har tillbringat nyårsveckan i ett kallt och snöigt Värmland. Det var härligt med riktig vinter! Innan vi for sydde jag två par byxor åt lilla A. Först ut ett par brallor i gul velour med bruna stjärnor från Mjuka tyger. Det var meningen att det skulle bli ett par "puffbrallor" med mudd nedtill, men när jag hade klippt ut dem så upptäckte jag att jag hade vänt tyget åt fel håll! Morr! Satt och mätte och trixade en stund för att få till ett par nya, men tyget räckte inte. Fick till det med att ta ett mönster på tights och sedan vidda dem nedtill och vips så blev det ett par smalare brallor med superbra passform till lilla A som är ganska så tunn! Ibland kan det bli så rätt när det egentligen blev så fel! :)

Sist ut är ett par basic tights i brun college med lycra, också från Mjuka tyger. Måste slå ett slag för detta tyg som är lite tjockare och ändå väldigt stretchigt och som därför passar jättebra till just tights.

Till sist vill jag passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år! Hoppas på ett år fullt av ny inspiration och skaparglädje!

6 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefina! Är också lite sugen på collagetyget, måste nog slå till ;-)
Gott nytt år!

JuMel sa...

Fina byxor bägge två! Trist när man vänder tyget fel men kul att det slutade med ett par snygga brallo iaf! Här är det snöigt och kallt så det räcker och blir över men det är så det ska vara på vintern tycker jag:)Verkar var många som är besvikna på det brun/orange natt tågs tyget. Jag har faktiskt klagat hos Jofotex men än så länge inte fått nått bra svar.Vore nog bra om fler klagade. Gott Nytt År! Kram Mia

Anna, Tvillingtand sa...

Vilken tur att tyget räckte ändå! Kanonfina byxor och gott nytt år =)

Thea sa...

Fina bralls! Snyggt med stjärnor på den modellen!

LillaBarn sa...

Jag är ju iallafall kung på det där med att klippa åt fel håll. Typ varje gång... Men tur att det gick att rädda, och vad fina de blev!! Vart i Värmland? Jag bodde i Karlstad mellan 4 och 20 års ålder...

SiriR sa...

Så kule stjernebukser!!
Og godt nyttår til deg også:)