måndag 17 augusti 2009

Äntligen, äntligen, äntligen!!!


Ja, äntligen är den här beställningen klar! Köparen har fått vänta länge nu, men som tur var var det ingen brådska! Har inte hunnit med att sy något alls den senaste månaden, kan man säga. Har jobbat och varit bortrest och upptagen med allt annat som hör sommaren till! Det har varit härligt, men nu när det börjar kännas lite höstlikt ute är det riktigt skönt att gå i ide i syrummet igen! :)

I det välkända pirattyget från Mjuka Tyger har jag sytt dessa två tröjor i strl 134 resp 110. Den större tröjan har svarta ärmar i svart interlock från Tygpyssling. Svart muddväv i halskanter och ärmslut också från Tygpyssling. Mönstren är från Sy og Strik av Ulla Welinder.

Hoppas att tröjorna ska sitta bra på gossarna och att de ska gilla dem och att mamma också blir glad och nöjd, förstås!

12 kommentarer:

JuMel sa...

Fina tröjor och visst är tyget kul!Tror säkert alla blir nöjda.

Nette sa...

Jättefina tröjor, gillar exra mycket den med svarta ärmar.

Jeanette sa...

supersnygga!

od Andulky sa...

Jättefina!!
Lade precis upp en pyjamas i samma tyg :-).

Aleisa Ribalta sa...

oj vad de blev fina, tur har den nya ägare.

SiriR sa...

Kule gensere!

Carolina sa...

Vilka fina tröjor, så snyggt tyg!

rino sa...

härligt:-)

Unknown sa...

SNYGGA! Mitt tyg bara ligger å ligger... få se vad det blir.

Doris_Assar sa...

Härliga!!! Gillar du mudden från Hilco`? Är det ribbad? Är på jakt efter ngt bättre nu när stoff och stils har blivit så dålig...

Ahlard sa...

Underbart kul att se. Nu kan jag sova med ett leende på läpparna. Kram/Johanna

LillaBarn sa...

Toppensnygga! Jag måste också köpa det tyget, väntar på mina födelsedagspengar.... Som jag hoppas jag får av mannen ;)