måndag 31 maj 2010

Long time no see!

Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade och det beror ju delvis på att jag inte har sytt så mycket då tidsbristen varit enorm den sista månaden. När man inte har tiden och samtidigt vill så mycket så är det lätt att man blir väldigt frustrerad och jag har känt att sömnaden inte varit lika rolig. Men, lite grand har jag ändå producerat...bl a klänningar till båda mina flickor som de hade på min brors bröllop förra helgen. Ska visa bilder på klänningarna, men ska leta upp någon bra livebild från bröllopet bland alla tusen bilder därifrån! :)

Ikväll har jag i alla fall äntligen sytt färdigt ett par beställda puffbrallor i lila velour med randig mudd i bensluten. Stl 134 och mönstret är det vanliga från Sy og strik. Det är en fröken på lilla A:s dagis som beställt dem och hennes dotter fick själv bestämma färg! Hoppas de ska bli till belåtenhet!


Och när jag ändå hade lila tråd i overlocken passade jag på att sy en tunika/klänning till lilla A i det lila molntyget från JNY som legat och pockat på uppmärksamhet länge i tyghyllan. Somrigt och fräscht!

Nu ska jag ta tag i ytterligare beställningar som har fått vänta! Ska bli roligt och jag har efter en stressig period på flera plan fått tillbaka energi och glädjen i att skapa! Härligt!

4 kommentarer:

JuMel sa...

Fina kläder! Satt just och sydde och tänkte på dig och på att det var länge sedan du gav något livstecken ifrån dig här på bloggen. Hoppas att allt är bra med dig om man bortser från att sista tiden varit stressig! Så kul med bröllop, ska bli kul att se döttrarnas klänningar. Roligt att du "är tillbaka" och att det känn som om skapar glädjen återkommit. Sköt om dig! Kram Mia

Roblin sa...

Välkommen tillbaka!

Jo, man skulle behöva köpa på sig lite tid istället för tyg, så skulle det nog bli bra. Men eftersom det inte går så köper jag av det sistnämnda och hoppas att jag på något magiskt sätt ska få över av det förstnämnda så jag faktiskt ska hinna Sy något också.

Fina kläder du sytt. Lila är en av mina favoritfärger och blir alltid glad av lila kläder - själv klär jag dock inte i färgen :-(

Monica sa...

kos å se innlegg fra deg igjen!!
Så nå at du hadde fått award før...men du har likevell fått en fra meg også..hehe
klem!

Fia sa...

Ooh, kul att "se" dig..och känner igen mig så väl i din tidsbrist och då o då även utebliven inspiration...jag har en beställning att ta tag i innan barnens kläder måste till...och fortfarande alldeles alldeles för ont om tid...men snart, snart, snart...trallar jag! Om jag inte räknar imorgon så har jag 6 arbetsdagar kvar...sedan ledigt lääänge!