fredag 15 maj 2009

Beställning färdig!


Äntligen har jag fått sytt färdigt en beställning som har fått vänta lääääääänge! Av orsaker som många säkert känner till redan...Först ut är ett velourset, strl 92, i limegrön velour med bruna stjärnor från Kameleont design/Mjuka tyger. Brun muddväv i benslut, halskant och ärmslut från Hilco, Tygpyssling. Byxmönstret är mitt eget puffbyxmönster och tröjan är en raglantröja från Ottobre nr 6 2008.

Ytterligare ett set med randiga lime/kakigröna velourbyxor och en tröja i lime äppelmönstrad interlock. Dessa tyger är också från Kameleont design/Mjuka tyger. Brun muddväv från Hilco, Tygpyssling i benslut, halskant och ärmslut. Även detta set är i strl 92 och mönstret till byxorna är samma som ovan och tröjan är från Sy og strik börnetöj 0-3 år av Ulla Welinder.

Nu ska allt packas och skickas iväg och förhoppningsvis bli till belåtenhet för både lillkillen och hans mamma!

20 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Gud vad snyggt alltihopa!!

SiriR sa...

Åh, så fine klær! Og stilige stoff.

Doris_Assar sa...

Supersnyggt! Har du köpt den enfärgade velouren på Mjuka Tyger också? Passade verkligen PERFEKT ihop! :-)

Madelene sa...

Så snyggt!

Fia sa...

Jättefint! Nu måste jag se till att få sytid (och ork) i helgen för det kliar i fingrarna!

Heilt spesiell sa...

Superflotte sett.Virkelig herlige farger sammen og flott sydd.

GlamiNa sa...

Suppersnyggt allting =)

Sandra sa...

Vilka fina set!

Underbara, härliga färger!

LillaBarn sa...

Men vilka fina outfits!! Proffsigt!!
Velouren ser så härlig ut. Åh, vad jag önskar man kunde köpa velour här, men det finns inte... Och jag skulle inte våga sy i den iallafall, men jag skulle gärna bara "vilja ha"...

od Andulky sa...

Supersnyggt!!

LinSar sa...

Jätte snygga kläder du sytt

florin design sa...

Jätte fint alltihop men bäst gillar jag raglantröjan med stjärnor!

Helena sa...

Jättefint alltihop!

Lilla NovaK sa...

Ursnyggt! Så kul att de att du har lyckats så himla bra i de fina tygerna som äntligen behagat dimpa ner även i min postlåda! Jag bli en fröjd att få jobba med dem!!

Marie Frost sa...

Jättefina set, de ser mysiga och goa ut.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

JÄTTEFINT!!! Vad glad jag blir..lilleman kommer att bli såååå fin =D

KRAM

Píckelniga sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Píckelniga sa...

Råkade radera min kommentar *ops*

Tack för dina fina ord :)

Jag har en vän som är helt såld på dessa fina gröna kläderna !! Hon ringde mig igår och var helt lyrisk ;)

Skaparstigen sa...

Härliga färger! passade otroligt snyggt ihop!

Unknown sa...

underbart set, ser helmysigt ut!
**erika